Hej du kan også prøve at kontakte KiteAkademiet.dk – det koster lidt mere tilgengæld bliver du undervist af uddannede instruktører (IKO) – der er både kurser fra scratch med andre (dog maksimalt 2 kursister pr instruktør på vand) eller timebaseret individuel undervisning.
Efter et kursus her vil du kunne leje udstyr direkte på stranden og få tilbud på gear i Nautic + + +
Nu er det lige KiteAkademiet jeg arbejder for, men egentlig synes jeg bare det er vigtigt at finde ud af hvordan der undervises på et kitekursus. Så det er god ide at undersøge markedet grundigt inden du tager ud.
Her kan det være værd at undersøge skolens politik om antal af kursister pr instruktør og hvilke vindforhold kurset afholdes i.
Der er gode kurser og knap så gode kurser derude:)
Mht til AH pro – så er det en super fed kite, meeen samtidig en kite med (måske) markedets mindste depowerrange. Der er virkelig smæk for skillingen.
Jeg vil råde dig til at du efter kurset prøver en del kites, og ikke mindst taler med mange forskellige folk om de kites du vil købe. Her skal du huske at mange af os der arbejder med kitesurfing på den ene eller anden måde er i lommen på et kitemærke (der er ultimativt det bedste kitemærke ever, nogensinde).
Well, held og lykke med at komme igang med den fedeste sport!
Ses på stranden!
Morten