Mig

No User

Du skal logge ind for at se din profil

Gruppe avatar

Admins

Kitesurf

Offentlig gruppe

← Forum

• ← Gruppeforum | Forum oversigt

kitedanmark.dk? (6 indlæg)

• metallica2 sagde for 6 måneder siden:

hej jeg skal snart begynde til at kitesurfe. jeg så på kitedanmark.dk at hvis man købte et tre dages kursus til 2000kr. så hvis man købte en pakke ved siden af så fik man sine penge retur for kitekurset men de kitepakker de har er de gode? mvh. metallica2 (tjalfe daugaard.)

• jake sagde for 6 måneder siden:

Hey,

De kitepakker de har er super. flexifoil laver mega fede kites. både til begynder og pro’s. jeg bruger selv Hadlow pro kiten, og er synes det er den fedeste freestyle kite der er lavet. 

mvh 

jake

• TokeB sagde for 5 måneder, 3 uger siden:

Ellers burde du også gøre dig selv den tjeneste at kigge ned til KiteCPH.dk i Amar Strandpark og få en snak om kurser & kites og alt det fede ved kitesurfing. De bruger Ozone kites, som er top-kvali.

Go fornøjelse med sporten

• salomon sagde for 5 måneder, 2 uger siden:

Der findes mange gode kites, og det gælder bare om at komme igang.. Når du har sejlet noget tid, kan du begynde at finde din egen mening om tingene. Hadlow pro kiten er uden tvivl en lækker kite, men om lige er i øjet til en begynder er nok en smagssag. Du kan selvfølgeligt godt starte med den, men der findes andre kites, som måske vil gøre det hele lidt lettere for dig.

mit råd. Tag et kursus så snart det er varmt nok, og bestem dig for en kite derefter

• Tomassdk sagde for 2 måneder, 3 uger siden:

KiteDanmark forhandler Flexifoil ”since 1972”, Vari-Kites & CrazyFly…
    Flexifoil er kendt for kvalitet kvalitet & kvalitet!
    Flexifoil laver 3tyber kite:
    Hadlow Pro – udviklet i samarbejde med 5 x verdensmester i kitesurfing Aaron Hadlow.
    Ion – Alt det bedste fra Hadlow Pro, men med hybrid / SLE depower, betyder kiten er perfekt til begynder men kan  bruges resten af din tid som kitesurfer (konge kite)
    Proton – Ultimative begynder / bølge kite!!!

Vari-Kites:
    Udviklet i samarbejde med 3 x verdensmester Martin Vari & bølge kongen Jeff Tobias!!!
    Vari-kites kommer med to typer kite:
    condor one – ”same kite for all styles” hybrid / sle
    Vulcan – er ideel som din første kite, og til at beholde for altid!

CrazyFly kiteboard:
    Crazyfly kommer med et utal af super fede boards!
    Raptor Pro er bestseller og har vundet et utal af test verden over!

Det jeg prøver at sige er.
    Flexifoil – KiteDanmark har bestemt noget rigtig godt udstyr til øvet kitesurfer, men bestemt også til begynder!

• rejkjaer sagde for 2 måneder siden:

Hej du kan også prøve at kontakte KiteAkademiet.dk – det koster lidt mere tilgengæld bliver du undervist af uddannede instruktører (IKO) – der er både kurser fra scratch med andre (dog maksimalt 2 kursister pr instruktør på vand) eller timebaseret individuel undervisning.

Efter et kursus her vil du kunne leje udstyr direkte på stranden og få tilbud på gear i Nautic + + +

Nu er det lige KiteAkademiet jeg arbejder for, men egentlig synes jeg bare det er vigtigt at finde ud af hvordan der undervises på et kitekursus. Så det er god ide at undersøge markedet grundigt inden du tager ud.  

Her kan det være værd at undersøge skolens politik om antal af kursister pr instruktør og hvilke vindforhold kurset afholdes i.

Der er gode kurser og knap så gode kurser derude:)

Mht til AH pro – så er det en super fed kite, meeen samtidig en kite med (måske) markedets mindste depowerrange. Der er virkelig smæk for skillingen.

Jeg vil råde dig til at du efter kurset prøver en del kites, og ikke mindst taler med mange forskellige folk om de kites du vil købe. Her skal du huske at mange af os der arbejder med kitesurfing på den ene eller anden måde er i lommen på et kitemærke (der er ultimativt det bedste kitemærke ever, nogensinde). 

Well, held og lykke med at komme igang med den fedeste sport!

Ses på stranden!

Morten