Group Admins

Windsurf

Offentlig gruppe Aktiv for 5 timer, 34 minutter siden

Den officielle Riders.dk Windsurf gruppe

Startlicens til at sejle wavestævne? (8 indlæg)

← Gruppeforum   Group Forum Directory
  • Avatarbillede kman sagde for 6 måneder, 3 uger siden:

Hejsa. Jeg har sejlet i ca. 8-10 år nu og har aldrig sejlet rangliste / Stævner før. Jeg sejler stortset kun i bølger i klitmøller og hanstholm. Jeg vil kalde mig selv en habil windsurfer, og bestemt ikke den bedste, men jeg synes det kunne være sjovt at deltage i et stævne.

Er det muligt at være med i et enkelt stævne hvis man har lyst til det? Og hvad kræver det? Behøver man at være tilmeldt en klub, dbo?

Andet interessant omkring emnet kunne være godt.

• Avatarbillede Fritidshippie sagde for 6 måneder, 3 uger siden:

Hey,
    Det er en rigtig god idé at deltage i et af stævnerne og du kan sagtens deltage i et af stævnerne uden nødvendigvis at have startlicens fra DBO. Du vil bare blive skrevet op som “wildcard” deltager, som betyder at du ikke kan deltage i mere end ét stævne om året og at du ikke kan vinde DM i uge 42.
    Det ville være en god idé at træne i at få lavet alle dine tricks og waverides indenfor en begrænset tidsramme. Typisk vil du komme til at sejle i 10 minutters heats. På sjælland sejlede vi 8 minutter og i PWA stævnerne sejler de i helt ned til 6 min.
    Du tilmelder dig elektronisk over DBO’s hjemmeside hvor du skal udfylde en tilmeldingsformular.
    Du skal have tilmeldt dig inden søndagen før stævneweekend – ellers kommer du ikke med.
    Indkaldelse til stævne sker oftest dagen før stævnet – arrangørerne trækker den altid så langt som de kan for at være sikker på vejrudsigten.
    Hvis du har andre spørgsmål er du velkommen til at spørge mig.

Mvh
    Christopher Friis

Og hvis vejret ikke lige passer en, kan man så godt droppe ud, dagen inden stævnet starter? Jeg har en begrænset sejlserie nemlig.

Og man behøver ikke at deltage i Freestyle stævnet? de plejer jo at kalde det Wave / Freestyle stævne.

ER der andre der har prøvet at deltage eller overvejer at deltage, selvom de ikke er medlem af DBO eller klub?

• Avatarbillede Fritidshippie sagde for 6 måneder, 3 uger siden:

Hey igen,

- Du melder dig kun til de discipliner du gerne vil deltage i.

- Du kan godt lade være med at møde op hvis du ikke mener du kan sejle i det vejr der er lovet, men du kommer stadig til at betale tilmeldingsgebyret. Når du udfylder tilmeldingen på DBO.dk bliver du bedt om dine kreditkortoplysninger og hvis der så bliver indkaldt til stævne hæves der 100kr pr stævnedag dvs. hvis der sejles 2 dage så koster det 200kr.

- Stort set alle deltagerne er åbentsindede og villige til at hjælpe med alt fra udstyr til gode råd og vejledning.

Mvh
    Christopher

• Avatarbillede sagde for 6 måneder, 3 uger siden:

Ohøj Kman

Gennem de seneste år er der kommet flere og flere til ranglisten i Wave/Freestyle. Der er rigtig mange, som til at starte med har deltaget på wildcard og senere har meldt sig ind i DBO for at deltage i alle stævner. Faktisk mindes jeg ikke nogen, som vi i DBO ikke har set igen efter at have deltaget på wildcard. Så det er bare med at komme igang. Stævnedeltagerne er altid imødekommende over for nye deltagere, så selvom det er konkurrence bærer stævnerne i høj grad præg af et socialt element. Jeg er sikker på at wave/freestyle-udvalget vil hjælpe dig igang, hvis du er i tvivl om noget. Du kan finde kontaktoplysninger til dem gennem dbo.dk :-) . Velkommen til :-) !

Mvh. Henrik Tang, DBO

• Avatarbillede 100% sagde for 6 måneder, 3 uger siden:

Jeg har deltaget et par gange på wildcard og det har fungeret fint. Det er bare at stille op, alle er flinke og man kan hygge sig med at se prof-drengen skyde den af, hvis man ryger hurtigt ud….Fed fed stemning, specielt til dm.