Spring til indhold

business

Pressemeddelelse: Freestylecamp og Mountaincamp indgår samarbejde

Freestylecamp og Mountaincamp indgår samarbejde

Dansk Skiforbund og Freestylecamp har den seneste tid arbejdet på, at styrke forholdet og samarbejdet mellem hinanden for, at kunne udbrede sporten endnu bedre i sin helhed. Et af tiltagene er, at man i fællesskab har besluttet, at indgå et samarbejde omkring efterårets 2 camps. Det betyder at efterårsferien 2005 kommer til, at danne rammen om én gigantisk tur til Tignes i Frankrig med nogle af danmarks bedste ski- og snowboardinstruktører.

Baggrunden for en sammenlægning er, at begge parter har taget initiativ til et tættere samarbejde omkring udbredelse af sporten i helhed, og med et tiltag som sammenlægning af de to camps, er vi kommet et skridt nærmere. Der er mange synergier i de to koncepter, derfor har det været forholdsvis enkelt, at lave et fælleskoncept. Det nye koncept er et produkt, som har taget det bedste fra begge camps, og tilført campen nye og spændende aspekter, som deltagerne kan se frem til at opleve. Da dette vil være en længerevarende process, hvor skiklubberne og freestyle miljøet kommer til, at være fælles omkring nye tiltag og koncepter, vil denne camp være en perfekt start for fremtidigt samarbejde.

Vi har valgt, at destinationen bliver Tignes i Frankrig, men indholdet for begge camps forbliver det samme, dog har man valgt, at kombinere begge koncepter ved eftermiddags- og aftenarrangementerne. Der bliver også en ændring for Mountaincamp-deltagerne, da man har valgt, at følge freestylecamps destination. Det skal dog ses, som en forbedring, da det giver dem en ekstra dag på ski, og et ophold der vil blive tættere på gletcherne end opholdet i Østrig.

Torben Klausen formand for Dansk Skiforbund udtaler: Denne beslutning mener vi er den helt rigtige, og en god begyndelse for et bredere samarbejde med freestyle teamet. Vi ønsker at skabe de bedste rammer for de kommende og eksisterende freestylere og snowboardere, og dette gøres bedste med et team, som har erfaringer indenfor disse dicipliner. Vi har vores skiklubber, som besidder stor viden indenfor alle skidicipliner, og i fællesskab kan vi gøre endnu mere for sporten i sin helhed. Vi ser helt sikkert frem til et endnu tættere samarbejde med teamet bag freestylecamp og miljøet i sin helhed.

Michael Fugmann fra Freestylecamp fortsætter: Jeg glæder mig meget over, at et tættere samarbejde med Dansk Skiforbund og de danske ski klubber er faldet på plads. Jeg tror at vi kan nå langt med sporten i fremtiden, og glæder mig til at starte. Jeg ser det udelukkende som en stor fordel for alle, at et samarbejde er faldet på plads og det giver os muligheder for at lave en stor camp som bare bliver endnu bedre.

For yderligere information kontakt:

Dansk Skiforbund: 43 262332

Freestylecamp: 61 716145

surf

volcom FLATFISH - 24-25 sep.

Så er det igen blevet tid til at Volcom rykker igennem på årets fedste Surfevent. Så smid boardet på taget og ryk mod Klitten for FLATFISH skal man ikke gå glip af

surf

After Party ifbm. Flat Fish på Lørdag

På lørdag d. 24 sept efter surf og hygge ved kysten, er der Party i Thisted. Fra kl. 21.00 inviteres alle på Dampmøllen i Thisted til en times fri fadøl og 10 kr. bar frem til kl. 23.00! Get2gether...