Spring til indhold

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom

Artikel: Gigantisk præmie til “årets udbryder” ved HH Freeride DM 2011

Freeride DM

Gigantisk præmie til “årets udbryder” ved HH Freeride DM 2011

I påsken 2011 er det fjerde år i træk, Danmarks bedste offpisteskiløbere dyster i de franske alper. Og som sædvanligt byder arrangørerne nu så småt op med tiltag, der gør konkurrencen til en af de mest spændende i den danske skiverden. Denne gang er det i samarbejde med hovedsponsoren Helly Hansen, at folkene bag danmarksmesterskabet i freeride kan smide lidt nyhedsdrys ud over det danske vinterlandskab. For når konkurrencen løber af stablen i april i franske Tignes, vil én dygtig og heldig skiløber nemlig få tilbudt et to-årigt tøjsponsorat fra den norske vintergigant, Helly Hansen. Steen Hønnicke er firmaets salgschef i Danmark og glæder sig over det nye tiltag:

“Da vi fik muligheden for at springe til med det her initiativ, var vi ikke i tvivl. Helly Hansen har allerede vist, vi gerne vil være med til at bringe den danske skiscene fremad, og det understreger vi bare endnu mere nu”.

Ingen sikker favorit

Kravet fra Helly Hansen for at bakke op om sponsoratet er, at det ikke nødvendigvis er den bedste skiløber, der bliver tilbudt tøj de kommende to vintre, forklarer Steen Hønnicke:
“Vi vil gerne være med til at gøre Helly Hansen Freeride DM så stort som muligt. Og derfor synes vi, at alle deltagere skal have en realistisk mulighed for at vinde sponsoratet. Det betyder, at vi nedsætter en lille gruppe af “talentspejdere”, der under konkurrencen vil pege på “Årets Udbryder”.

Og den tilgang til konkurrencen passer perfekt ind i arrangørernes stil. De har nemlig stædigt holdt fast i, at konkurrencen ikke er til for eliten, men derimod peget på bredden som et fast holdepunkt. Det har indtil videre resulteret i, at Helly Hansen Freeride DM er vokset år for år og til dato er den største danske skikonkurrence målt på deltagerantallet. I 2010 var det tal 74 glade freeridere.

Udstråling er afgørende

Indtil videre er kun få parametre sluppet ud i forhold til, hvad der skal til for at vinde sponsorat fra Helly Hansen. Således er det sikkert, at det ikke er nok “bare” at være den bedste freerider.
“Gruppen, der tildeler sponsoratet til en af deltagerne, kigger på en masse forskellige ting under konkurrencen. Vi vil blandt andet gå efter en person med stor udstråling, en markant personlighed og selvfølgelig et vist niveau på skiene. I sidste ende kunne det jo være sjovt at finde Danmarks kommende freeridestjerneskud, men om vi ender med at gøre det, er jo en helt anden sag”, slutter Steen Hønnicke fra Helly Hansen, der blandt andre har været med til at føre den dobbelte danmarksmester i freeride, Frederik Lundby frem i lyset.
Hvem der i sidste ende bliver tilbudt sponsoratet bliver offentliggjort under præmieoverrækkelsen i Tignes i påsken. Skal du være med der, så book din ferie hos rejseselskabet Danski.

Mere info om Helly Hansen Freeride DM 2011 findes på www.freeridedm.dk og i magasinet Luksus Outdoor & Freestyle Magazine.

Read more

bataleon

Recap: Underground Snowboard Konkurrence

Snowboarder Simon Houlind kaldte igår aftes til samling på Underground Jib Arena til en lille hurtig og hyggelig konkurrence. Der var naturlig sne, glade mennesker og pisse koldt – men det var en f...

Læs mere
nikolaj vang

Peugeot ny sponsor på den danske skiscene

Peugeot og bilforhandler Peugeot Vejlebo & Winther er gået ind i et nyt sponsorsamarbejde i dansk skiløb med sponsorater til blandt andet Nikolaj Vang og RAD film produktion der nu kører rundt ...

Læs mere