Rapport: MidVinters
Efter 3 lange dage fik vi endelig sluttet af med et tællende stævne…
Inden vi startede på sidste dagen var situationen sådan at Gonzarlo lå nummer 1 og jeg lå som 2ér. Antoine var helt nede på en 5 plads…
Vinden kom tidligt og vi var på vandet kl. 11.00… VI sejlede 2 sejladser back to back i taktisk udfordrende forhold, som lige var noget som passede til mig. Starten var uhyre vigtig og det galt om at komme først ind og vende. Dette lykkedes godt for Gonzarlo, som startede helt fremme hver gang. Jeg startede op ved båden og han ramte lige akkurat mærket før mig og jeg rundede som nr. 2. Herfra var det svært at passere når vi sejler samme fart og ikke laver fejl… Gonzarlo lavede to 1 pladser og jeg lavede en 2 og 3 plads, med Antoine lige efter og lige før i den 3 sejlads…
Vi sejlede en 4 sejlads og her gik det skidt. Jeg rundede i toppen igen lige efter Gonzarlo, men kom aldrig rigtig efter ham og jeg måtte sågar dobbelt tacke ved sidste topmærke runding da der kom en ordentlig skralder…Det kostede lige 5 placeringer …
Vinden droppede og der blev ikke sat flere sejladser igang, desværre. Det er en lang tur for 4 sejladser, men bestemt lærerig. Jeg arbejder i år sammen med en træner(skipper) ,som er med rundt til de fleste stævner for at observere de fejl jeg laver, så vi kan rette op på dem inden næste stævne og hive nogle medaljer i årets løb…
Selvom jeg ikke vandt var det rart at slå Antoine, det var både Gonzarlo og jeg enige om 🙂
Samlet resultater er
1. Gonzarlo Costa Howell, ARG3
2. Jesper Vestertrøm, DEN-111
3. Antoine Albou, FRA192
//01-03-08
I dag ser det skidt ud med vinden, men solen skinner….:-)
Så er Midwinters gået i gang og vi startede dagen med meget let luft og en del varmere vejr end vi har haft de sidste dage. Vi blev kaldt på vandet et par gange, men forgæves, vinden kom og gik hele tiden og det var ikke muligt at gennemføre nogle sejladser. Over middag døde vinden helt og vi troede faktisk at de var slut, men pludselig kom der et pust og vi røg på vandet…1 start blev skudt af med det samme pg.a manglende vind, men anden start lykkedes og vi kom afsted, men i meget let luft.
Jeg fik en fin start med Antoine lige foran mig. Jeg vendte tidligt, men på layline og havde holdt mærket fint som 1ér , men fik tang på finnen og faldt ned til læ for mærket i en "slide-out"…Desværre smuttede der 8 andre forbi mig i den dobbelt vendning. Vi sejlede på en stor bane og springende vind så alt kunne ske… Det lykkedes mig at komme op som nr. 6 , men kom for tæt på en af mærkerne og fik fat i anker linen og droppede atter til nr. 8…Jeg fik kæmpet mig op endnu engang og passerede Antoine, Wilhelm og andre gode sejlere i den lette luft og sneg mig lige ind på en 2 plads, som nok er bedste 2.plads jeg har lavet i langt tid. Feltet var godt spredt og men facts er flg. efter 1 og eneste sejlads i dag.
1. Gonzarlo Howell / ARG3
2. Jesper Vesterstrøm / DEN111
3. Miguel / POR5
4. Willhelm Shuman/ BRA999
5. Antoine A…/FRA192
//26-02-08
Så er baggage drengene i lufthavnen træt af windsurferer…Det måtte jeg sande da jeg tjekkede ind her til morgen på min vej til Florida for at deltage i det årlige Calema Midwinters Formula stævne, som afholdes i Florida…
Som jeg havde fået alt tjekket ind og tagét alt mit grej, kom de fra baggage service og sagde at det skulle vejes da Windsurfere plejede at opgive den forkert vægt på deres tasker :-)…Kassen blev smidt på vægten og tasken oven på, den klokkede 46 kg. Jeg havde fortalt at jeg havde 60 kg. samlet, men ikke at det var en sådan fordeling…
Jeg stod med 1 stk. formula brædt og en sejltaske, da der til USA køres piece koncep (jo flere tasker, jo mere kostbart – derfor kun så få tasker)
However, jeg splittede alt ad og kunne konstatere at jeg ikke kunne lægge bommene oven på brættet 🙂 uden beskyttelse, som jeg ikke havde…Jeg måtte virkelig forklare dem hvor ømt det bræt var osv… Gudskelov forbarmede de sig over mig og det gik for denne gang, men kun pga. at jeg havde et Eurobonus Guld kort, det gør en kæmpe forskel som SAS kunde. Ellers skulle det sendes med fragt og det er dyrt og tager tid og så havde jeg ikke mit grej inden stævne start på fredag…
Jeg snakkede lidt med dem efterfølgende omkring det og de sagde at det er fordi det er "gamle" og slidte mænd hvor 1/2 af dem har "ryg problemer og nu har de taget sagen op i Københavns Luftahavn og det bliver strenge tider fremover .Så hvis i flyver med SAS og generelt i KBH lufthavns Terminal 3, så pak let og hellere flere tasker. Jeg har selv pakket tungt i mange år, men den går ikke mere …
Jeg kan desuden oplyse at jeg fløj hjem med den nye Airbus 380 fra Australien i sidste mdr. Og ved tjeck ind blev jeg, til min store overraskelse fortalt, at mit grej ikke kunne være i verdens største flyver til dato…Yep, der hvor de tasker skulle ligge er der ikke 3 m. Hmm, det røg hjem med en 747 🙂
Så inden afrejse, tjek deres regler og mål, for det bliver ikke nemmere at rejse rundt som windsurfer…
Jeg er nu på vej til Orlando og skal desværre mellem lande 2 gange og grejet skal desværre ud i Newark, så spændende at se hvad der sker der :-/, Amerikanske lufthavne er jo ikke dem med det bedste ry!!!
Om nogle få dag afholdes Calema Midwinters og det bliver besat af alle de store navne som Antoine Albaue, Micah, Jimmy Diaz, Gonzarlo, 15 stk. fra Brasil, 1 dansker og mange andre, så der bliver kamp til stregen…Sjovt nok er der ingen præmiepenge, men der er meget prestige for div. brands så et stævne som nogle af os Int. sejlere skal med til for at vise det nye 08 grej from. Stedet hvor det afholdes minder om Furesøen, bare lidt større, men vinden er ca. ligeså springende… Vandet er mudret og der er ingen palmer på stranden…By livet, tja, der er hoteller, 3 strip joints og et par supermarkeder, thats it! Det ligger godt nok i Florida, men det er ikke Miami beach forhold.