Tøjmærke kæmper for isbjørnenes overlevelse
Af Sofie Kyed
Canada Goose gør nu opmærksom på sig selv som et nødvendigt og nytænkende redskab i tidens klimaforandringer. Efter i flere år at have været mest kendt for sit runde røde mærke med brandet i centrum, lægger de nu vægt på nye værdier.
Canada Goose har designet to nye jakker, som udover at være tilpasset fremtidens kolde vintre, også giver dig mulighed for at varme dig i god samvittighed.
De har indgået et velgørenhedssamarbejde med Polar Bear International, som kæmper for isbjørnenes overlevelse.
Udover at redde isbjørnene vil Canada Goose nu fokusere på mode og detaljer gennem et samarbejde med Loro Piana. Det italienske mærke er kendt for sine haute couture designs og sans for detaljer. Gennem samarbejdet kombineres den praktiske jakke med eksklusive materialer som uld og cashmere.
Canada Goose vil herigennem indfange en bredere målgruppe, med stadigt fokus på brand men nu også anvendelighed og velgørenhed.